فى زمن ان تكون فيه صاحب بلوج كان تكون من" الاعيان" زمان ..كان لازم ارضخ

بلوجر فى صحة كل ما قلته او قمت به ..و كنت على ثقة بانه الصواب وقتها
بلوجر يقول عنى حين اموت اننى " عشت"..كنت موجودة و كانت لى اراء و افكار

كأن الدنيا ناقصة انى اشارك العالم افكارى

ان اخترتم ان تقرأوا ما فى هذا البلوج فشكرا على وقتكم و ان لم يعجبكوا ..
فاسعوا فى النت ..
و يلا علشان هنرش

الخميس، 1 أبريل 2010

ساعة زمن


ثلاث ساعات فقط لا غير .. هذا هو "راكورى"* اليوم لعدد الساعات التى انامها
مبزودش عن كده ليه ؟ .. انا مش قلت انه راكور ! حد يغير الراكور برضه ده اسمه كلام
بس احيانا فى بعض الظروف التى تنتهك فيها حرمة الراكور رغم انف الجميع و كان اليوم احد تلك الايام
طبقت يومين متواصلين و ورايا حاجات مهمة فى اليوم الثالث .. طب و بعدين مليش مزاج لانهيار عصبى دلوقتى و ان كانت التجربة دى هتفيدنى كتير فى كتابى اللى ناوية أألفه .. اكثر من 100 طريقة لتدمير ساعتك البيولوجية..المهم اخدت قرار فى وقتها ممكن يوصف بانه اخطر و اهم من قرار تأميم قناة السويس لولا عدم وجود شهود من محللين سياسيين و خلافه للتأريخ لهذا القرار الذى اتى فى وقت حيوي جدا من اليوم  .. انا هنام ساعة واحدة بس و بعدها هقوم اكمل ..
 ( هيكون تعاون لطيف من القارىء انه يتخيل موسيقى تصويرية مؤثرة تتناسب مع اهمية القرار دلوقتى )
طيب انا فيا عادة مهببة انى بسيب الموبايل مفتوح و انا نايمة تحسبا لاى طارق .. لمؤاخذة قصدى طارىء .. مين طارق ده .. اظاهر ان اثار عدم النوم بدأت تظهر
طيب لما اكون هنام ساعة واحدة بس , اسيب الموبايل مفتوح برضه ؟؟
قرار صعب .. معقول اقفله ..طب انا هقفل الصوت .. دى ساعة بس .. هقفل الفايبريشن كمان .. و حطيته جنبى على المكتب لكن فى الدقائق الاولى من تواجدى بالسرير كانت عينى بتروح ناحيته كل شوية يمكن يكون بينور و فى حاجة مهمة  ثم سمحت لبطانيتى ان تغمى عيناى .. دى ساعة يعنى .. و قد كان 
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ( شخير لمدة ساعة ) و المنبه الى فى الموبايل رن و صحيت
و كان الوضع كالاتى 
رسائل :
- رسالتين كلمنى شكرا
- ميعاد مقابلة تحددت مع احد الشخصيات الهامة
- استفسار هام محول موعد غدا
- استفسار عن ايميلى
تليفونات :
- حاجات مطلوبة للرقابة
- محاولات يائسة من اصدقائى الوصول لى
 - كنت مكلفة حد يجيبلى حاجة و كان محتاج بيانات اكتر علشان يخلص المشوار
- عدد من المكالمات  بخصوص ورق هام للسفارة  
- مجموعة ارقام مجهولة يا اما اتجاهلها يا اما اتصل و انا و نصيبى بقى يا مهمة يا نمرة غلط على حبة انت طلبتنى ,اصلك طلبتينى الاول طب انتى مين .. طب انت اللى مين و التهام كامل لبقايا رصيدى المهترىء

دى ساااااااااااااااعة .. ساعة يا ظلمة
الكون هيتبدل فى ساعة نمتها ... طظ فى كل الامور التى اختارت ان تكون مهمة و مصيرية فى هذه الساعة

و ادى اخرة اللى يغير الراكور..
-----------------------------------------------------------------------
* الراكور هو الشىء الثابت الذى لا يصح تغييره و هو مصطلح يستخد فى مجال العمل بالسينما و التليفزيون



ليست هناك تعليقات: